Koszyczki śmietankowe z truskawkami

Ciasto filo jest moim ostatnim odkryciem. Tak jak francuskie sprawdza się świetnie do wypieków słonych jak i słodkich. Tak jak francuskie tworzy „warstwowe” pyszności. Tak jak francuskie jest kaloryczne. Tak jak francuskie jest pyszne!

deser1

deser2

Gotowe ciasto filo kupujemy w suchych arkuszach, które należy przed pieczeniem natłuścić. Robiąc tartę każdy płat posmarowałam oliwa z oliwek. Przy wersji słodkiej wykorzystałam roztopione masło.

Pyszny i szybki deser na niespodziewanego słodkiego głoda.

Potrzebujesz:

– 1 opakowanie ciasta filo
– ok 150 g roztopionego i lekko przestudzonego masła
– 200 g mascarpone
– 200 ml śmietanki kremówki
– kilka łyżek cukru pudru
– ok 200 g truskawek

Przygotowanie:

Ciasto filo rozwiń (jest zwinięte w rulon) i podziel na kwadraty. U mnie wyszło 6 koszyczków (dużych). Każdy płat posmaruj dokładnie rozpuszczonym masłem i układaj jeden na drugim. Gdy wszystkie będą gotowe boki zawiń do środka i ułóż każdy w blaszce do muffin.

Piecz ok 20 minut (do złotego koloru) w 180ºC. Odstaw do całkowitego przestygnięcia.

Śmietankę wstaw na ok 15 minut do zamrażalki bezpośrednio przed ubijaniem. Ubiją ją na sztywno. Serek mascarpone dodaj w 3 partiach i miksuj na najniższych obrotach. Dodaj cukier puder według uznania.

Krem śmietankowy wstaw do lodówki do momentu dekoracji.

deser3

Zimne koszyczki napełnij kremem i udekoruj truskawkami. Od razu podawaj.

Koszyczki najlepiej wypełnić kremem bezpośrednio przed podaniem, aby ciasto nie nasiąknęło wilgocią ze śmietany. Ja jednak na początku przygotowałam wszystkie i następnego dnia był prawie jak nowe 🙂

Smacznego!