Candy Cake

candy-cake1

candy-cake2

candy-cake3

candy-cake4

candy-cake5

Przed weekendem bardzo słodka propozycja na dziecięce przyjęcia.

Candy cake!

Nazwa mówi sama za siebie. Musi być dużo cukierków.

Olaf uwielbia żelki, dlatego to głównie one zwieńczyły dzieła.

Candy cake jest elastyczny co do ciasta i kremu, które zamkniesz w środku. Ja tym razem wykorzystałam babkę piaskową oraz krem na bazie serka śmietankowego.

Polecam wykorzystanie lizaków do stworzenia imienia solenizanta.

Od samego patrzenia kręci się w głowie prawda? 🙂


Potrzebujesz:

Ciasto

  • 150 g mąki

  • 125 g masła miękkiego

  • 2 jajka ( w temperaturze pokojowej)

  • 1/2 szklanki drobnego cukru do wypieków lub cukru pudru

  • sok z 2 cytryn

  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

  • szczypta soli

Krem

  • 200 g serka śmietankowego kanapkowego

  • 50 g masła

  • kilka łyżek cukru pudru

  • ew. sok z 1/2 cytryny

Dekoracja

  • 2 opakowania rurek śmietankowych

  • 3 opakowania żelek

  • kule gumowe

  • pianki


Przygotowanie:

Babkę piekłam w dwóch okrągłych formach, z których następnie wycinałam odpowiedniej wielkości koło.

Mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól przesiać.
Masło ucierać na biały krem, stopniowo dodając po łyżce cukru pudru. Po kolei wbijać jajka, po każdym miksując masę.

Do masy maślanej dodawać suche składniki w trzech turach, a na końcu sok oraz skórkę cytrynową.

Formę wysmarować bardzo dokładnie miękkim masłem oraz obsypać kaszą manną. Ciasto przełożyć do formy (będzie dość gęste).

Formę wstawić do nagrzanego do 160ºC piekarnika i piec ok 50 minut, kontrolując wypiek. Babka jest gotowa gdy włożona do niej wykałaczka będzie sucha. Jeśli góra zbyt mocno zacznie brązowieć przykryć ciasto folią aluminiową.

Babkę odstawić do całkowitego ostygnięcia (może upiec ją dzień wcześniej).

Serek kanapkowy oraz masło powinny być w temperaturze pokojowej. Masło utrzeć na biały puch, następnie dodać partiami serek i cukier puder.

Z ciasta wyciąć koła o pożądanej wielkości. Ja chciałam mieć wysokie ciasto, wykorzystałam 3 blaty, aby mieć wolną przestrzeń między ciastem i górną granicą rurek.

Na podstawce zrobić kleks i przykleić pierwszy blat ciasta. Posmarować obficie kremem i przykryć kolejnym blatem.

Boki ciasta dokdnie posmarować kremem i przykleić rurki dookoła.

Konstrukcję wzmocniłam wstążeczką.

Ciasto wstawić na min. 1 godzinę do lodówki. Po zastygnięciu kremu w lodówce rurki przykleją się.

Na górę ciasta ułożyć ulubione słodycze.

Z kolorowych kartek wyciąć prostokąty, napisać na każdej literę i skleić dwa końce wokół patyczka od lizaka. Lizaki wbić w pianki i ułożyć na innych słodyczach.

Podstawkę dekorujemy słodyczami przyklejonymi odrobiną kremu. Całość wstawiamy do lodówki do czasu podania.

Smacznego!