koktajl #3

koktajl#3

koktajl#32

Pierwszy raz kupiłam i spróbowałam jarmużu. Wcześniej coś tam słyszałam, coś czytałam, że super, że fajny. Okazał się bardzo fajny i wartościowy ale też smakowity.

Jarmuż zawiera przeciwutleniacze, które chronią Nas przed nowotworami, reguluje ciśnienie krwi i system krwionośny. Jest skarbnica witamin i minerałów. Do koktajlu użyłam surowego.

Jeśli ma być poddany obróbce termicznej, nie powinno to przekraczać 4 minut, aby nie pozbawić warzywa cennych wartości odżywczych.

Na jarmuż powinny uważać osoby z problemami z tarczycą. Zawiera związki (goitrogeny), które wpływają na metabolizm jodu i obniżają jego stężenie w organizmie.

Na 2 porcje koktajlu potrzebujesz:

– 2 garści jarmużu
– ok 200 g truskawek
– 1 banan
– 1 szklanka wody
– 2 łyżeczki zarodków pszennych
– 2 łyżeczki otrębów

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zmiksować na gładki i pyszny koktajl.

Smacznego!