Eklerki z malinami

eklery1

eklery2

eklery4


Idealny deser na upały. W odwiecznej wojnie eklerki vs. ptysie ja wybrałabym zawsze te pierwsze.

Być może dlatego, że ptysie kojarzą mi się z zatrważająco słodkim piankowym kremem, który w czasach PRL był ciężki do przełknięcia.

Eklerki natomiast wypełnione lekkim (tam mi się wydawało gdy nie wiedziałam, że wtedy kremy robiło się na bazie margaryny) kremem budyniowym.

Za budyniem nie szaleję, więc wykombinowałam, że mogę wykorzystać moje ukochane połączenie – mascarpone i bitej śmietany. Do tego maliny i akcent czekoladowy i mamy super letnie cudo!


Potrzebujesz:


Ciasto

  • 1 szklanka mąki

  • 4 jajka w temperaturze pokojowej

  • 1 szklanka wody

  • 125 g masła

Krem

  • 250 g mascarpone

  • 200 ml śmietany kremówki

  • 2-3 łyżki cukru pudru

Dodatki:

  • maliny (lub inne ulubione owoce)

  • 50 g gorzkiej czekolady


Przygotowanie:


Ciasto

Do garna wlej wodę i włóż pokrojone masło. Całość zagotuj, masło się rozpuści. Do gotującej się masy wsyp mąkę i szybko mieszaj, aby masa się nie przypaliła. Ciasto powinno byc błyszczące i swobodnie odchodzić od garnka.

Odstaw do całkowitego wystygnięcia (to bardzo ważne).

Do ostudzonego ciasta dodawaj po jednym jajku, miksując za każdym razem do całkowitego wymieszanie się składników.

Ciasto przełóż do worka cukierniczego wyposażonego w dużą tylkę gwiazdkową lub okrągłą i wyciskaj porcjami na blasze wyłożoną papierem do pieczenia.  Ja swoje eklery złożyłam z dwóch oddzielnych części bez przekrajania ciasta na pół. Jeśli wolisz tradycyjny sposób porcje powinny być długie- ok 10-12 cm.

Piecz ok 25 minut w 200ºC. Po upieczeniu ostudź. Ja swoje upiekłam dzień wcześniej i przykryłam papierem śniadaniowym.

Krem

Śmietanę kremówkę schłodź a następnie ubij na bitą śmietanę z cukrem pudrem. Dodaj mascarpone. Krem schłodź przez ok 1 godzinę. Eklerki nabijaj kremem przed samym podaniem. Jeśli zrobisz to dużo wcześniej ciasto sflaczeje.

Krem nakładaj łyżką lub przy pomocy worka cukierniczego i wyciskaj na spód ciastka. Na kremie ułóż maliny (lub inne owoce). Przykryj druga częścią eklerka.

Czekoladę roztop w kąpieli wodnej, chwile przestudź i polej fantazyjnie eklerki.

Smacznego!

 

 

 

 

