Porzeczkowe serca

porzeczka1

porzeczka2

porzeczka4

Porzeczki uwielbiam jeść, zrywać nie bardzo. Jednak gdy w perspektywie jest jakiś słodko – kwaśny wypiek jestem w stanie się zmobilizować i przy krzaczku posiedzieć. Narwałam 1/2 kilograma i od razu wiedziałam do czego je wykorzystam. Pyszne, kwaskowate serca idealne na upalne drugie śniadanie.

Potrzebujesz:

– ok 500 g mąki
– 1 jajko
– 20 g świeżych drożdży
– 70 g miękkiego masła
– 50 g cukru
– 1 szklanka mleka w temperaturze pokojowej
– ok 500 g czarnej porzeczki + kilka łyżek cukru
– 1 jajko + 1 łyżka mleka do posmarowania bułeczek

Przygotowanie:

Wszystkie składniki włożyć do misy miksera i wyrabiać mikserem lub ręcznie na gładkie ciasto. Oprószyć mąką, przykryć ściereczka i odstawić w ciepłe, bez przeciągów miejsce do podwojenia objętości. Ja pod ściereczkę kładę folię aluminiową i całość otulam kocem.

Porzeczki umyć, osuszyć i wymieszać z cukrem.

Po wyrośnięciu ciasta, wyrobić je przez kilka minut, aby się pozbyć powietrza.

Ciasto rozwałkować na prostokąt, wyłożyć równomiernie porzeczki i zwinąć w roladę.

Pokroić ciasto na plasterki ( u mnie wyszło 15 sztuk), następnie naciąć je w poprzek do połowy. Nacięte końce zawinąć do środka, aby powstał kształt serca.

Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w odległościach ok 2 cm od siebie. Odstawić na ok 30 minut do ponownego wyrośnięcia.

Przed pieczeniem jajko wymieszać z 1 łyżka mleka i posmarować wyrośnięte bułeczki. Piec w 180ºC ok 25 minut do złotego koloru.

Smacznego!

 

 

 

 

