Kołacze z serem

kolacze1

kolacze2

kolacze4

kolacze3
Kołaczami mój mąż rzucił mi wyzwanie. Kiedyś powiedział ” Wiesz, widziałem w tv jak Pani robi takie fajne bułeczki z serem. Takie zakręcone. Nigdy takich nie robiłaś”.

… yyyyyy…..

” No jasne, chwal cudze bułki. Jak tamte takie fajne, zakręcone, to moje nie takie dobre tak??? Niech Ci inna piecze bułki Ty draniu!”.

Wzięłam 5 wdechów i zaczęłam zastanawiać się jakie to z serem i zakręcone mogą być?

Kołacze!

Czy wiecie, że dopiero w liceum zrozumiałam sens powiedzenia „Bez pracy, nie ma kołaczy”, bo dopiero wtedy dowiedziałam się, że kołacze to bułki. Tyle lat w nieświadomości!

Poszukiwałam idealnego przepisu i natknęłam się na przepis ze Słodkich Impresji . Pyszne! Polecam!


Potrzebujesz:

 

Zaczyn

– 50 g drożdży
– 1/2 szklanki ciepłego mleka
– 1 łyżka mąki
– 1 łyżka cukru

Ciasto

– 800 g mąki
– 0,5 szklanki cukru z prawdziwą wanilią (lub zwykłego + cukier wanilinowy)
– ok 350 g serka homogenizowanego waniliowego
– 70 g rozpuszczonego masła
– 2 jajka

Nadzienie:

– ok 300 g białego sera (następnym razem dodam więcej, ok 400 g)
– 1 jajko + 1 do posmarowania bułek
– 3 łyżki cukru z prawdziwą wanilią

Lukier:

– sok z 1/2 cytryny
– cukier puder do zagęszczenia lukru

Przygotowanie:

Drożdże pokrusz i zalej ciepłym mlekiem. Dodaj mąkę, cukier. Wszystko dokładnie wymieszaj i odstaw na ok 20 minut do wyrośnięcia.

Jajka zmiksuj z cukrem, dodaj serek homogenizowany. Mąkę przesiej do masy, dodaj rozczyn. Wyrabiaj ciasto aż stanie się gładkie i elastyczne (robotem ok 5 minut). Na koniec dodaj rozpuszczone masło i wyrabiaj przez kilka minut.

Przykryj ściereczkę i odstaw do wyrośnięcia  w ciepłe i bez przeciągów miejsce na ok 1 godzinę, do podwojenia objętości.

Wszystkie składniki na nadzienie serowe wymieszaj.

Gdy ciasto urośnie podziel je na3 części. Każdą część po kolei rozwałkuj i posmaruj nadzieniem serowym. Zwiń jak roladę i pokrój na plasterki.

Układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstępy. Gdy wszystkie bułeczki będą gotowe, przykryj je ściereczką  odstaw na 15 minut do ponownego wyrośnięcia.

Roztrzepanym jajkiem posmaruj każdą bułeczkę.

Wstaw do nagrzanego do 180ºC i piecz ok 15 minut.

Po ostygnięciu kołaczy przygotuj lukier i polej nim bułeczki.

Część bułek zamroziłam.

Smacznego!

 

 

 

 

 

 

