koktajl # 1

koktaj#1

14 dniowe wyzwanie rozpoczynam od koktajlu wspaniale zielonego (shrekowego).

Na pierwszy plan wysuwa się niesamowita papaja. Koktajl na bazie wody, aby nie przestraszyli się Ci, którzy nie lubią smoothie na mleku czy jogurcie.

Papaja wpadła mi przypadkowo w ręce i od razu zdobyła moje serca. Jej smak pamiętam z jogurtów owocowych i cukierków.

W wersji naturalnej jest jeszcze lepsza.

Papaja jest nie tylko pyszna ale i bardzo zdrowa:

– zawiera masę witaminy C
– nie zawiera cholesterolu
– jest nisko kaloryczna (42 kcal w 100 g)
– reguluje układ trawienny
– jest przyjaciółką ode serca, bo wzmacnia układ krwionośny, w tym usprawnia proces krzepnięcia krwi
– odżywia i poprawia cerę

Uwaga ciekawostka!

Papaja ( w zasadzie jej pestki) służyła jako środek antykoncepcyjny. Niedojrzałych owoców oraz pestek nie poleca się kobietom w ciąży.

Co tu robi szpinak?

Szpinak poza tym, że nadaje fantastyczny kolor to podobnie jak inne zielone warzywa jest paliwem dla organizmu. Zawiera potas, żelazo, kwas foliowy, witaminę K, witaminy z grupy B i E. Jest także niskokaloryczny.

koktajl#12

Na 2 porcje koktajlu potrzebujesz:

– 1/2 dojrzałej papaji
– 1 banana
– 2 garście szpinaku „baby”
– sok z 1/2 cytryny
– 2 łyżeczki otrębów ( u mnie pszenne i żytnie)
– 2 łyżeczki zarodków pszennych
– szklanka wody mineralnej lub przegotowanej

Przygotowanie:

Papaję przekrój na pół, łyżką wyjmij nasiona. Wydrąż owoc do blendera. Dodaj banana, szpinak, otręby, zarodki, sok z cytryny oraz wodę. Miksuj kilka minut do zblendowania wszystkich składników.

Smacznego!

 

Reklamy