Drewniane podkładki DIY

Drewniane podkładki podglądałam  już od jakiegoś czasu u innych blogerów i zastanawiałam się gdzie można takie cuda kupić.

 Aż któregoś wieczoru doszło do mojego mózgu, że z pewnością można je zrobić własnoręcznie.  Okazało się to bardzo proste i bardzo efektowne.

drewno8

I choć jest to wpis z cyklu „Do it Yourself” to muszę przyznać, że w akcję „drewno” zaangażowanych było kilka osób. Z dostawą drewnianych podkładek przyszedł mi teść oraz kolega z pracy.

Mój nieoceniony mąż swym silnym ramieniem wyszlifował papierem ściernym krążki, a mi pozostało najprzyjemniejsze – dobór kolorów i malowanie.

Do roboty zatem!

Potrzebujesz:

 – kilka krążków drewnianych, najlepiej różnej wielkości i grubości
–  papier ścierny
– farba – u mnie akrylowa – świetnie się sprawdziła– pędzelki
– gazety

Przygotowanie:

Drewniane krążki jeśli są mokre, powinny się podsuszyć na słońcu. U mnie to trwało ok. 1 tygodnia. Suszyłam je na balkonie, przekładając każdy raz dziennie na druga stronę.

drewno1

drewno2

drewno3
Gdy będę suche wypoleruj je papierem ściernym, usuń wszelkie pozostałości (wystające drzazgi, pył itd.).

Rozłóż gazety, przygotuj farbę i pomaluj każdy krążek dwa razy.

drewno4

Pomalować można całą powierzchnię bardzo dokładnie, ale też „pomazać” nonszalancko mazami – ma to swój urok. Podobają mi się też krążki z pomalowanymi tylko bokami.

Pozostaw do wyschnięcia farby.

„Naturalne” krążki też wyglądają wspaniale, nie musisz wcale ich malować.

Krążki można jeszcze polakierować bezbarwnym lakierem, aby zabezpieczyć je przebarwieniami, ja jednak zrezygnowałam z tego.

drewno5

drewno6

drewno7

Jak drewniane podkładki prezentują się na zdjęciach, ocenicie wkrótce – będę je na pewno wykorzystywać do zdjęć.

Powodzenia!

