Rabarbarnik

Taka nazwa przyszła mi do głowy, gdy zobaczyłam te maluchy.

Miałam ochotę na pyszny deser rabarbarowy ale miał też być lekki i pożywny. Wymyśliłam zatem mus rabarbarowy z jogurtem greckim i prażonymi migdałami.

Wyszedł pyszny miks na zdrowie!

Ach ten rabarbar! Zaskakuje mnie w każdej odsłonie.

rabarbarnik1

rabarbarnik2

rabarbarnik3

rabarbarnik4

Potrzebujesz:

– ok 30o rabarbaru
– kilka łyżek cukru brązowego
– kilka łyżek wody
– ok 400 g jogurtu greckiego
– ok 50 g prażonych i posiekanych migdałów (lub innych ulubionych orzechów)

Przygotowanie:

Rabarbar, wodę i cukier włóż do garnuszka i gotuj na małym ogniu do wyparowania wody i soku z owoców. Gdy masa będzie dość gęsta odstaw do ostygnięcia.

Po przestudzeniu masy, zmiksuj ją na gładki mus i rozłóż w kilku szklanek lub pucharków. Wstaw do lodówki do schłodzenia.
Przed podaniem na górę wyłóż jogurt grecki i posyp migdałami.

Smacznego!