Ciastka XXL z masłem orzechowym

Co jakiś czas nachodzi mnie ochota na słodkości z masłem orzechowym. Robię wtedy kilka przysmaków za jednym zamachem.

Po czekoladkach z masłem orzechowym polecam moje autorskiej ciastka XXL w słodko – słonej odsłonie.

Odrobina czekolady doskonale uzupełnia słonawy posmak ciacha, które nie są w zasadzie słodkie.

Dodatek śmietanki kremówki oraz ich wielkość XXL sprawiają, że pozostają świeże nawet do 7 dni. Do dzieła zatem!

ciasteczka1

ciasteczka2

ciasteczka5

 

Aby przygotować ok 12 ciastek XXL potrzebujesz:

– ok 250 g mąki
– 30 g domowego cukru waniliowego lub 20 g cukru kryształu i 1 cukier waniliowy
– 2 jajka w temperaturze pokojowej
– 60 g masła orzechowego
– 100 g masła w temperaturze pokojowej
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 1 łyżeczka sody oczyszczonej
– ok 80 ml śmietanki kremówki
– ok 150 g gorzkiej czekolady do dekoracji

Jak to zrobić?

Śmietankę kremówkę z masłem orzechowym włóż do metalowej miski i postaw na garnuszku z gotującą się wodą. Pod wpływem pary składniki wymieszają się na gładką masę. Odstaw do przestygnięcia.

Masło zmiksuj na biały puch. Dodaj masę śmietankowo – orzechową. Wbijaj po 1 jajku, po każdym miksując. Dodaj cukier.

Mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia i sodą. Dodaj do zmiksowanej masy. Wymieszaj do połączenia się składników.

Z ciasta formuj kulki wielkości piłeczki pingpongowej i układaj  w dużych odstępach od siebie (ciastka bardzo, bardzo rosną) na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ja w każdej kuli odcisnęłam silikonowy stempel, ale możne rozpłaszczyć je dłonią lub widelcem.

Wstaw do nagrzanego do 180C piekarnika i piecz ok 10 minut. Gdy nabiorą złotego koloru wyłóż na kratkę do przestygnięcia.

Po całkowitym ostygnięciu ciastek, rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej i zanurzaj w niej boki ciastek. Odłóż do zastygnięcia czekolady.

Przechowuj w zamkniętym pudełku.

ciasteczka3

 

