Czekoladki z nadzieniem z masła orzechowego

Uwielbiam słodycze, które zaskakują „drugim smakiem” – słonym czy pikantnym.

Od pierwszego kęsa pokochałam słodycze zza oceanu z masłem orzechowym. Kiedy wyschło  źródełko dostaw słodkości zza oceanu  na kilka lat zapomniałam o tego typu połączeniach smakowych.

Aż tu nagle dopadł i napadł mnie smak na coś z masłem orzechowym.  Upiekłam ciastka XXL oraz przygotowałam domowe czekoladki z nadzieniem z masłem orzechowym (ala Reese’s).

czekoladki5

Przygotowanie domowych czekoladek i pralinek polecam osobom cierpliwym z przynajmniej połową wolnego dnia. Wymagają wiele uwagi, czasu i skupienia. Po co zatem je robić skoro jest taki wybór w sklepach?

Po pierwsze dlatego, że zrobić swoje własne czekoladki (to jest WOW), a po drugie niestety w Polsce nie ma takich z masłem orzechowym.

Zrobiłam małą porcję, aby sprawdzić jak to z tymi czekoladkami wyjdzie. Wyszło. Następnym razem robię x 5 🙂

Aby przygotować 9 czekoladek z masłem orzechowym potrzebujesz:

– 300 g gorzkiej czekolady
– 100 g serka mascarpone
– 50 g białej czekolady
– 50 g masła orzechowego

Jak to zrobić?

Białą czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej. Po chwilowym przestygnięciu dodaj masło orzechowego i serek mascarpone i wszystko wymieszaj na gładką masę. Wstaw do lodówki.

Czekoladę  musimy stemperować, aby była gładka i lśniąca po zastygnięciu. Jeśli nie masz termometru cukierniczego poradzimy sobie domowymi sposobami.  Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej. Odstaw do przestygnięcia, następnie ponownie postaw na garnku z gotująca się wodą, aby się podgrzała. Gdy będzie tak gorąca, że będzie parzyła w palec zdejmij i pozostaw do ostygnięcia.

Małym pędzelkiem wysmaruj cienką warstwą otwory w foremce silikonowej na czekoladki. Wstaw do lodówki do zastygnięcia (Ja miałam mało czasu, więc wstawiałam formę do zamrażalnika).
Czynność powtórz 3 krotnie.

czekoladki1
Gdy stężeje 3 warstwa czekoladowa każdy otwór wypełnij nadzieniem i wstaw ponownie do zamrażalnika do zgęstnienia. Po kilkunastu minutach posmaruj każdy otwór czekolada, aby zamknąć czekoladkę. Nadmiar czekolady zbierz delikatnie nożem.

czekoladki2

 

Wstaw na min 1 godzinę do lodówki. Po całkowitym zastygnięciu czekoladek delikatnie „wypchnij” je z silikonowej foremki. Umieść w małych papilotkach lub od razu zjedz.

czekoladki4

czekoladki3

 

