Krówka challenge vol. 2 (cukierki bardzo kruche)

krowki-kruche2

Nie lubię gdy mi coś w słodkościach nie wychodzi. Motywuje mnie to do dalszych prób. Jak pamiętacie zabrałam się za domowe krówki. Uwielbiam tzw. „mordoklejki”, które bezbłędnie wskazują kiedy pora na wizytę u stomatologa 🙂 Takie właśnie zaklejające całą buzie pamiętam ze szkoły podstawowej, dziś bardzo trudno je spotkać. Postanowiłam zrobić je sobie sama w domu (jak to się stało, że dopiero po tylu latach!?!?). Jednak ku zaskoczeniu okazało się to nie takie proste.

Pierwsze podejście do „krówka challenge” okazała się klapą pod względem cukierków, bo wyszedł sos krówkowy (bardzo pyszny z resztą).

Drugie podejście zaowocowało cukierkami, ale niestety bardzo kruchymi. Choć pyszne i urozmaicone prażonymi pestkami słonecznika i suszoną żurawiną to nadal mordy nie sklejało 🙂

Nie poddaję się! Poszukiwanie na idealny przepis mordoklejkowy w toku!

Przy drugiej próbie wykorzystałam śmietankę 30% zamiast niesłodzonego mleka skondensowanego jak w pierwszym przepisie. Nie pomogło.

Zachęcam Was mimo wszystko do przygotowania tych cukierków, bo wyszły pyszne (szczególnie z żurawiną).

Aby przygotować kruche krówki z dodatkami potrzebujesz:

– 300 ml śmietanki 30%
– 300 g cukru
– 150 g masła
– ulubione dodatki – u mnie prażone pestki słonecznika, suszona żurawina. Wspaniale komponować się będą też orzechy czy wiórki kokosowe

Jak to zrobić?

Wszystkie składniki umieść w garnuszku z grubym dnem i gotuje na małym ogniu do zgęstnienia masy. Powinna nabrać karmelowego koloru.

Gotową masę przelej do blaszki wyłożonej folią spożywczą, lub tak jak u mnie do foremki silikonowej.

Część posyp ulubionymi dodatkami.

Odstaw do ostygnięcia i wstaw na kilka godzin do lodówki.

Smacznego!

krowki-kruche1

krowki-kruche4

krowki-kruche3

krowki-kruche5

 

