Najlepszy sernik nowojorski

Druga, obok cupcakes z kremem czekoladowym, druga pyszota dla kolegów i koleżanek z pracy, którą zaserwowałam z okazji urodzin. Sam sernik nie jest skomplikowany, niestety musi się bardzo długo ochładzać w piekarniku i chłodzić w lodówce, aby był zwarty i kremowy.

sernik1

sernik2

sernik4

Słodycz możecie kontrolować ilością cukru dodaną do sernika lub do polewy śmietankowej. Możecie też zrezygnować ze skórki i soku z cytryny a dodać ekstrakt waniliowy lub ziarenka z wanilii. Wypróbujcie i znajdzie swój ulubiony zestaw smakowy.

Ja piekłam sernik w blaszce 22 x 26 cm.

Aby przygotować sernik nowojorski potrzebujesz:


SPÓD

– ok 200 g ciasteczek Digestive
– 100 g rozpuszczone masła

MASA SEROWA (wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej)

– 1 kg twarogu zmielonego 3 razy (lub gotowy  z „wiaderka”)
– ok 200 g cukru pudru (lub więcej jeśli lubicie)
– 3 łyżki mąki
– 3 duże jajka (lub 4 małe)
– 1 żółtko
– 200 ml kwaśnej śmietany 18%
– skórka otarta z 1 cytryny
– 2 łyżeczki soku z cytryny

POLEWA ŚMIETANOWA

– 250 ml kwaśnej śmietany 18%
– 2 łyżki cukru pudru
– 1 łyżka soku z cytryny

Jak to zrobić?

SPÓD

Ciastka pokruszyć lub zmielić na piasek. Ja włożyłam je do woreczka strunowego i rozgniatałam je wałkiem do ciasta. Do ciasteczek wlej rozpuszczone masło i wymieszaj na „mokry piasek”.
Formę wyłóż papierem do pieczenia i ciasteczka „wgnieć” w spód formy. Wstaw do lodówki na ok 1 godzinę.

MASA SEROWA

Wszystkie składniki zmiksuj na gładką masę, ale nie za długo. Nie chcemy, aby sernik urósł, ale był płaski.

Rozgrzej piekarnik do 180°C.  Zagotuj cały czajnik wody. Masę wylej na ciasteczkowy spód.

Sernik pieczemy w kąpieli wodnej. Swój piekłam w aluminiowej formie, ale jeśli robisz to w metalowej, polecam owinąć szczelnie dno formy folia aluminiową, aby nie dostała się do ciasta woda.
Blachę z ciastem wstaw do większej foremki, i „wolne przestrzenie” uzupełnij gorąca wodą.

Ciasto wstaw do piekarnika i piecz ok 10 minut. Po tym czasie zmniejsz temperaturę do 110ºC i piecz kolejne ok 50 minut.

Gotowy sernik powinien być po dotknięciu sprężysty i zwarty.

Gdy sernik będzie gotowy, wyłącz piekarnik, uchyl drzwiczki i pozostaw sernik do wystygnięcia. Ja zostawiałam go na noc.

POLEWA ŚMIETANKOWA

Wszystkie składniki wymieszaj na gładką polewę. Wylej na zimny sernik i wstaw do lodówki na min. 12 godzin.

PYSZNY, PYSZNY, PYSZNY!

 

 

 

