Cupcakes z kremem czekoladowym

babeczki_nutella

Jedna z dwóch propozycji słodkości, które zabrałam do pracy dzień po urodzinach. Podobno dobre. Nie dziwi mnie to bo przecież całe zrobione z czekolady 🙂

Skuście się koniecznie!

Uchowało mi się tylko 1 zdjęcie (wygląda jakby robione zza różowych okularów), bo bardzo śpieszyłam się rano, aby babeczki jak najszybciej dowieźć koleżankom i kolegom. Może Wy zrobicie zdjęcie swoim wypiekom i pożyczycie mi na bloga?

Aby przygotować 12 cupcakes z kremem czekoladowym potrzebujesz:

BABECZKI CZEKOLADOWE

– 100 g gorzkiej czekolady
– 100 g masła
-100 g mąki
– 2 jajka
– ok 100 g brązowego cukru (lub więcej jeśli lubicie większa słodycz)
– 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

KREM CZEKOLADOWY:

– 200 g mascarpone
– 150 g kremu czekoladowo-orzechowego do smarowania

Jak to zrobić?

BABECZKI

Masło i czekoladę umieść w miseczkę i rozpuść w kąpieli wodnej. Chwilę przestudź.

Wszystkie składniki umieść w misie miksera i zmiksuj na gładka masę.

Formę muffinkową wyłóż papilotkami i wyłóż ciasto do ok 3/4 wysokości. Wstaw do nagrzanego do 180°C piekarnika i piecz ok 15 minut. Moje babeczki były zbyt długo w piekarniku i niestety nie było efektu „wilgotnego ciasta”.

KREM CZEKOLADOWY

Macarpone i krem czekoladowo – orzechowy zmiksuj na gładką masę. Wstaw na ok 1 godzinę do lodówki, aby zgęstniał.

Krem wyciskaj przy pomocy rękawa cukierniczego lub wyłóż kleksy na całkowicie ostudzone babeczki, najlepiej bezpośrednio przed podaniem.

Proste prawda?

Bardzo się cieszę, że moi czytelnicy są tak wspaniali, że trudzą się, aby upiększyć galerię Sweetshoopa. Gosia zrobiła w weekend babeczki i sfotografowała przełomowe etapy produkcji. Dziękuję Ci Gosiu!

A oto pyszności Małgorzaty:

babeczki-gosia1

babeczki-gosia2

babeczki-gosia3

babeczki-gosia4

