Winietki na stół (DIY)

Po prze-słodkim weekendzie pokaże Wam prosty sposób, aby uniknąć tysiąca pytań przy stole „A co to?”, „Czy w pasztecie jest soczewica?”, „Szynka wędzona czy pieczona?”.

Na wielkanocne stoły, a odwiedzamy ich w święta przynajmniej kilka, przygotowałam winietki, które zapobiegły wszystkim pytaniom. Zadawali inne, ale tym razem nie związane z kulinariami 🙂

Ułatwiło to zadanie, tym bardziej, że moja rodzina jest bardzo zróżnicowana żywieniowo – połowa mojej rodziny jest wegetariańska, brat nie je warzyw, siostrzenice jedzą tylko drób, a tato nie tknie soczewicy.

Na winietkach możecie wpisać też np. składniki potraw, sposób ich przygotowania lub inne informacje, o które najczęściej pytają Wasi goście.

Dlaczego na to wpadłam dopiero w tym roku?

winiwtki1

winietki3

winietki5

winietki2

winietki4

Aby przygotować winietki do oznaczenia potraw potrzebujesz:

– drewniane patyczki (u mnie patyczki do przystawek) /patyczki do szaszłyków czy wykałaczki
– kartonik z dziurkami
– wstążeczka
– ew. taśma klejąca

Jak to zrobić

Do winietek wykorzystałam patyczki do przystawek, które miały zawinięcie, do które przywiązałam wstążeczkę, a na nią nawlekłam kartonik z dziurką.

Możesz spokojnie wykorzystać wykałaczkę.

Na kartonikach napisz nazwy potraw. Kartonik z jednej strony przyklei taśmą kartonik, tak aby dziurka była ponad wykałaczką. Przez dziurkę przełóż wstążeczkę i zawiąż kokardkę.

Winietki na wykałaczkach możesz włożyć w rzodkiewki lub pomidorki koktajlowe (aby „stały”) i wykorzystać je jajko winietki imienne.

 

