Śniadaniowe muffinki z twarożkiem

Usłyszałam niedawno zdanie, że ludzie wymyślili muffinki, aby móc zjeść ciastko na śniadanie 🙂 Coś w tym jest, bo tytuł jaki nadałam automatycznie to „śniadaniowe muffinki”.

Na dodatek z twarożkiem – to już całkiem dobre na śniadanie 🙂 Sycące, treściwe, najlepsze na przejażdżkę rowerową, gdy trzeba dodać sobie energii przed wysoką górką.

 

muffiny

muffiny2

muffiny3

 

Aby przygotować 12 muffinek z twarożkiem potrzebujesz:

MUFFINKI:

– 2,5 szklanki mąki
– 2 jajka
– 100 g rozpuszczonego masła lub oleju (u mnie z masłem)
– 1 szklanka mleka/jogurtu/kefiru (u mnie mleko)
– 1 łyżka cukru waniliowego (najlepiej domowego)
– 2 łyżeczki proszku do pieczenia
 – 1/2 szklanki cukru
– szczypta soli

NADZIENIE TWAROŻKOWE:

– 250 g twarogu półtłustego
– 2 łyżeczki cukru waniliowego
– ew. cukier do posłodzenia (ja zrezygnowałam)

Jak to zrobić?

W misce łączymy wszystkie „suche składniki” – mąka, cukier, sól, cukier waniliowy, proszek do pieczenia.

W drugiej misce składniki „mokre” – masło, mleko, jajka.

Do suchych dodajemy mokre, mieszamy tylko do połączenia się składników – nie ucieramy, nie mieszamy za długo (aby nie wpompować powietrza).

Papilotkami wyłożyć formę na muffiny, wlać 2 łyżki ciasta, wyłożyć 1 łyżką twarożku i przykryć 1 łyżką ciasta. Nie przesadzaj z ilością ciasta w poszczególnych papilotkach, bo podczas pieczenia wypłynie z foremki (max do 3/4 wysokości).

Piecz ok 20 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku do „suchego patyczka”.

Gotowe muffiny można posypać cukrem pudrem, udekorowac kremem lub oblać rozpuszczoną czekoladą.

U mnie seute – śniadanie przecież powinno być zdrowe 🙂

 

