Różowe cake-pops-y

Niby prowadzi dziewczyna, a nie ma różowych wpisów…. tak usłyszałam i zachlipałam. Jestem przecież dziewczyną, a od dwóch lat opublikowałam tylko jeden wpis na różowo (https://sweetshoop.wordpress.com/2013/02/04/przeslodzone-ciasteczka-walentynkowe/) SKANDAL!

Powstały zatem cake-pops (tzw. ciasto na patyku, wymyślone w USA i szturmem zdobywające europejskie kuchnie) wielce różowe, dziewczęce i śliczne, z różowymi ozdobami, na różowym patyczku z różowym bilecikiem. A do tego pyszne, bo z brownie w środku, oblane białą czekoladą. U mnie na patyku, ale możesz przygotować je w formie pralinek.

pops1

pops2

pops3

pops4

pops5

pops6
Aby przygotować 20 cake-pops potrzebujesz:
– 300 g suchego ciasta (u mnie brownie z tego przepisu upieczone 3 dni przed)
– 3-4 łyżki serka mascarpone
– 400 g białej czekolady
– 1 łyżka oleju roślinnego
– cukrowe ozdoby, lukier królewski do dekoracji

Jak to zrobić?

Ciasto pokrusz lub zmiel w blenderze na pyłek. Dodaj serek i dokładnie wymieszaj masę. Wstaw do zamrażarki na ok 30 minut. W tym czasie rozpuść białą czekoladę z olejem w kąpieli wodnej.  Po tym czasie formuj kulki wielkości orzecha włoskiego. Jeśli używasz patyczków, zanurz w rozpuszczonej czekoladzie i wbij go w ciasto. Wstaw na kilka minut do lodówki. Czekolada przyklei kulkę do patyczka.
Cake-popsa zanurz w rozpuszczonej czekoladzie, pozwól nadmiarowi spłynąć. Po częściowym zastygnięciu polewy przyklej cukrowe ozdoby i wstaw je do lodówki na kilka godzin.
Dekorację z lukrem królewskim nanieś po całkowitym stężeniu polewy.
Przechowuj w lodówce. Ja zapakowałam maleństwa w foliowe woreczki.
Bardzo fajny pomysł na prezent. Polecam.
Zamierzam te cudeńka powtórzyć w wersji świątecznej. Czy ktoś robił?

