Kultowe ciasto marchewkowe

marchewka1

marcjwka2

marchewka3

marchewka4
Kultowe bo bardzo jest lubiane przez moją rodzinę i przyjaciół. Przy tym z marchewką – czyli zdrowe (proszę nie dyskutować!) 🙂 Robiłam je już kilkadziesiąt razy i zawsze wychodzi tak samo pyszne!

Aby przygotować marchewkowe potrzebujesz:

– 2 jajka
– 200 g brązowego cukru
– 150 ml oleju roślinnego (u mnie rzepakowy)
– 200 g mąki
– 200 g startej marchewki
– 50 g orzechów włoskich (lub innych ulubionych)
– 50 g wiórków kokosowych
– 3 krążki ananasa z puszki (ok 75 g)
– po 1 łyżeczce cynamonu, sodu oczyszczonej i soli
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
– krem śmietankowy: 1 opakowanie słonego serka kanapkowego (u mnie 2 opakowania, ale to za dużo), 50 g miękkiego masła, cukier puder, orzechy/płatki migdałowe do dekoracji

Jak to zrobić?
Orzechy posiekaj, ananasa pokrój w małą kosteczkę.
Jajka ubij mikserem na puszysta masę (do podwojenia objętości), dodaj cukier i miksuj jeszcze kilka minut. Ubijając dolewaj małą strużką olej. Do powstałej masy dodaj marchewkę, ananasa, wiórki kokosowe i orzechy. Delikatnie wymieszaj.
Mąkę wymieszaj z cynamonem, sodą, proszkiem do pieczenia i solą i delikatnie wymieszaj z ciastem.
Ja swoje marchewkowe piekłam w formie babkowej, dlatego wysmarowałam ją masłem i obsypałam otrębami pszennymi.  Jeśli ciasto będzie pieczone w tradycyjnej formie polecam wyłożenie jej papierem do pieczenia. Wtedy natłuszczanie nie jest konieczne.
Wstaw do nagrzanego do 150C piekarnika i piecz ok 50 minut, do „suchego patyczka”.

Po wyjęciu ciasta z piekarnika przygotuj krem. Wszystkie składniki zmiksuj na gładki krem, dodając cukier puder według smaku. Po całkowitym wystudzeniu ciasta posmaruj je kremem i udekoruj.
Ciasto można przechowywać w lodówce do 3 dni, im dłużej tym krem śmietankowy może popękać, jednak nie wpływa to na walory smakowe 🙂
Smacznego!

