Upside-down pear cake

ups2

ups4

ups3
Ciasto upside-down najbardziej kojarzy mi się w wersji ananasowej (amerykanki klasyk każdej pani domu). Bardzo je lubię, choć tym razem postanowiłam wnieść element polskości i wykorzystać do tego celu gruszki, zalane karmelem. Nie ma obaw, że owoce opadną na dno 🙂 Pyszne, pachnące, zachowuje świeżość przez kilka dni.

Aby przygotować upside-down pear cake potrzebujesz:

KARMEL:
– 1/2 szklanki cukru + 1/4 szklanki wody
CIASTO:
– 100 g masła w temperaturze pokojowej
– 1/2 szklanki cukru
– cukier waniliowy
– 3 jajka
– 1 szklanka mąki
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– szczypta soli
– 4 gruszki

Jak to zrobić?

KARMEL

Składniki na karmel podgrzewaj na patelni na najmniejszym palniku, do momentu aż będzie gęsty i nabierze brązowego koloru. Karmelu podczas smażenia staramy się nie mieszać. Gdy będzie gotowy natychmiast przelej go do wysmarowanej masłem okrągłej foremki (u mnie 20 cm).

CIASTO

Masło utrzyj z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Dodawaj po jednym jajku, cały czas miksując.
Mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia i solą. Partiami dodawaj do masy maślano – jajecznej.
Gruszki obierz, wykrój gniazda nasienne i pokrój w plasterki. Ułóż na zastygniętym karmelu, a na wierzch wyłóż ciasto (będzie dość gęste). Wyrównaj powierzchnię. Wstaw do nagrzanego do 180°C piekarnika, piecz ok 40 minut do „suchego patyczka”. Po wyjęciu odstaw na ok 15 minut, po tym czasie wyłóż na talerz do góry dnem. Ostudź całkowicie.

Ciasta nie wkładałam do lodówki, aby karmel nie stał się zbyt twardy. Smacznego!

 

