Browie z gruszką

bro1

bro2

bro4

Ciasta czekoladowe są moim ulubionym deserem. Brownie uwielbiam za intensywność, ale ta czekoladową a nie wynikająca z dużej ilości cukru. Moje zawsze wychodzą na granicy „wytrawności”. Jak to zatem możliwe, że do tej pory podzieliłam się tylko jednym przepisem na brownie (tutaj z masłem orzechowym). Śpieszę nadrabiać zaległości. Proszę Państwa oto czekolada i gruszka. Zawsze wyśmienite połączenie. Bardzo intensywny smak, bo w cieście poza czekoladą jest jeszcze duża ilość kakao. Samo zdrowie! 🙂 PS – robiłam z podwójnej porcji.

Aby przygotować brownie z gruszką potrzebujesz:

– 200 g masła
– 200 g gorzkiej czekolady
– 4 jajka
– 150 g brązowego cukru (dark muscovado)
– 150 g mąki
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 40 g kakao
– 2 gruszki

Jak to zrobić?
Masło rozpuść z czekoladą w kąpieli wodnej. Odstaw do przestygnięcia.
Jajka zmiksuj z cukrem na puszysą masę (nie będzie to sztywna piana, tylko raczej pianka 🙂 Cały czas miksując partiami wlewaj masę maślano – czekoladową.
Mąkę wymieszaj z kakao i proszkiem do pieczenia. Partiami wsypuj do miksera. Powinno powstać gęste, bardzo ciemne ciasto czekoladowe.
Ciasto wyłóż do wysmarowanej masłem foremki.
Gruszki obierz ze skórki, wydrąż gniazda nasienne. Pokrój na mniejsze kawałki, które ponacinaj w paseczki. Ułóż na powierzchni ciasta.

Brownie piecz w 160 stopniach ok 10 minut. Idealne ciasto nie jest płynne, ale także nie za suche. Powinno być wilgotne w środku.

 

 

