Tarta serowo-waniliowa z musem gruszkowym

ser_gru1

ser_gru4

ser_gru2

ser_gru3
Niebiańska. Inne określenia to za mało! Kruche ciasto, wspaniały, gęsty środek serowy z prawdziwą wanilią i idealnym musem gruszkowym. Nic więcej nie piszę, zabieramy się do roboty!

Aby przygotować tartę potrzebujesz:

KRUCHE CIASTO:
– 1,5 szklanki mąki
– 150 g zimnego masła
– 4 łyżki cukru pudru
– 2 łyżki lodowatej wody

MASA SEROWA:
– 500 g twarogu, trzykrotnie zmielonego
– 2 jajka
– 1/2 szklanki cukru
– ziarenka z laski wanilii
– budyń waniliowy
– 20 dag miękkiego masła

MUS GRUSZKOWY:
– 5 soczystych gruszek
– 1/3 cukru
– sok z 1 cytryny

Jak to zrobić?
CIASTO KRUCHE:
Wszystkie składniki szybko zagnieść. Wylepić nim natłuszczoną masłem formę, nakłuć widelcem i wstawić do lodówki na min. 1 godzinę. Po tym czasie, wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i podpiec ok 15 minut (ja piekłam za krótko dlatego u mnie ciasto jest blade).

MASA SEROWA:
Twaróg zemleć 3 razy w maszynce (moim zdaniem twaróg sernikowy ze sklepu będzie gorszy – masa będzie galaretowata). Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Twaróg krótko zmiksować z żółtkami, budyniem, ziarenkami wanilii oraz masłem. Na koniec delikatnie wmieszać pianę białkową.
Masę wyłożyć na podpieczony spód. Piec ok 40 minut w 180 stopniach do „ścięcia się” masy.
Po upieczeniu ostudzić tartę. Najlepiej pozostawić ją na całą noc.

MUS GRUSZKOWY:
Gruszki obrać, pokroić na drobną kostkę, zasypać cukrem, wlać sok z cytryny. Dusić na malutkim ogniu do całkowitego rozpadnięcia się owoców i wyparowania wody. Ja po ugotowaniu zmiksowałam je jeszcze blenderem.
Mus wyłożyć na przestygnięta tartę i schłodzić.

Zapewniam, że tyle skomplikowanych czynności zostanie wynagrodzonych po pierwszym kęsie!

