Drożdżówka makeover

Niesłychane rzeczy mi się przytrafiły. Posłuchajcie historii pewnego ciasta, które nie czuło się dobrze w swojej skórze i chciało diametralnej zmiany wizerunku.

Przyszło do mnie ciasto drożdżowe. Nie chciałam go zasmucać, nic nie mówiłam, ale od razu zobaczyłam w czym jest problem. Było blade, płaskie, bez atrakcyjnych krągłości i objętości. Nikt go nie chciał, nikt nie był nim zainteresowany, nikt nie chciał zabrać go na majówkę. Powiedziałam, że nie mam wielkiego doświadczenia, ale postaram się mu pomóc. Nie było chwili do stracenia, szczególnie, że chciało wyglądać szałowo na majówkę.

make1
Szybko przeanalizowałam sytuacje i ustaliłam plan działania:

1/ Dla większej atrakcyjności – dodam objętości (w cieple i domowych pieleszach porelaksowało się pod kocykiem 2 godziny). Jakież było moje zdziwienie, gdy odrobina spokoju i uczuć sprawiła, że urosło dwukrotnie.

make2
2/ Kolejnym krokiem było pozbycie się zbędnych fałdek. Każda z Nas stara się, aby wszystko było gładkie, dlatego rozwałkowałyśmy to i owo.

3/ Przyszła pora na make up i odrobinę koloru. Wykorzystałyśmy konfiturę śliwkową (domową, aby uniknąć niepożądanych reakcji na te „kupne”). Nie żałowałam koloru, który położyłam na całej powierzchni. Ciasto od razu nabrało rumieńców. Zwinęłam w dwa  zgrabne ruloniki i odłożyłam na kolejne 30 minut do relaksu w ciepłej, domowej atmosferze. I to znowu był dobry krok. Krągłości przeszły nasze najśmielsze oczekiwania!

make3

make4
4/ Ciasto poczuło się tak dobrze, że poprosiło o biżuterię. Nie żałowałam i obficie udekorowałam je waniliową kruszonką.

5/ Życie jest brutalne i każdy zna obowiązujący ideał ciasto. Jedynie te złociste, o pięknej barwie mają szansę na znalezienie zainteresowania. Nie było wyjścia. 40 minut do 180C.

make6
6/ Efekty przeszły nasze najśmielsze oczekiwania! Ten kolor, ten zapach, to bogate wnętrze! Wiedziałam, że od tej chwili życie zmieni się na lepsze.
Na efekty nie trzeba było długo czekać. Ciasto zostało natychmiast zaproszone do wyjazdu na majówkę. Nikt nie mógł się od niego oderwać, skupiło wokół siebie aż 6 ludzi, każdy deklarował swój podziw.

make7

Pamiętaj! Tak niewiele możesz, aby sprawić by ktoś poczuł się wyjątkowy! 🙂

Drożdżówka z konfiturą:

– 750 g mąki
– 16 g drożdży suchych
– 2 jajka
– 100 g miękkiego masła
– 90 g cukru
– 300 ml mleka
– szczypta soli
– cukier waniliowy (16 g)
– ok 300 g konfitury śliwkowej (lub inne ulubionej)
– kruszonka: 20 łyżek mąki, 8 łyżek cukru, 16 g cukru waniliowego, 100 g masła,
– odrobina mleka do posmarowania ciasta

Jak to zrobić?

Drożdże wymieszaj z mąką i odrobiną soli. Jajka rozbełtaj z mlekiem, cukrem i cukrem waniliowym a następnie wlej do suchych składników. Dodaj posiekane na małe kawałeczki miękkie masło. Całość wyrabiaj ręcznie (ok 15 minut) lub w mikserze za pomocą haka (moja opcja). Gdy ciasto będzie miękkie, gładkie i elastyczne, przykryj ściereczką i odstaw  ciepłe, bez przeciągów miejsce na 2 godziny.

Po tym czasie krótko je wyrabiaj, a następnie podziel na połowę. każdy kawałek rozwałkuj na prostokąt o długości blaszki, w której będziesz ja piekł ( u mnie 32 cm). Rozwałkowane ciasto obficie posmaruj ulubioną konfiturą i zwiń w rulon. Tak samo zrób z drugim kawałkiem i oba ułóż po dwóch stronach blachy. Odstaw do momentu aż rulony zetkną się ze sobą (ok 30 minut).

W tym czasie przygotuj kruszonkę. Wszystkie składniki zagnieć i schowaj do lodówki.
Wyrośnięte ruloniki posmaruj mlekiem i obsyp obficie kruszonką. Wstaw do nagrzanego do 180C piekarnika na 40 minut. Po ostudzeniu przechowuj ciasto pod bawełnianą ściereczka – dłużej zachowa świeżość. Pyszna, mocno waniliowa, mocno kruszonk-owa bułka drożdżowa! Kolejny MUST – HAVE majówkowy!

PS- Od dziecka moim ulubionym akcentem ciast drożdżowych jest kruszonka, dlatego zawsze stosują ja obficie 🙂

 

 

 

 

 

