Szlachetne serca Polaków

Wolontariat to samolubna chęć poprawy swojego samopoczucia! Dzięki małym gestom w bardzo krótkim czasie możesz zmienić swój wizerunek i poczuć się super. Bardzo polecam! Zapytasz ile to kosztuje? Niewiele – dodatkowe zakupy spożywcze przy okazji swoich własnych, 3 godziny w kuchni czy czas jakiś podczas pakowania prezentów. Samopoczucie bezcenne! 🙂

Kocham Polaków za ich gotowość do pomocy. Niewiarygodne jest „łapanie” w locie idei
i szybka ich realizacja. Możemy się pochwalić NIEWIARYGODNYMI pomysłami, zbiórkami, zaangażowaniem i szczodrym sercem. Co roku każdy Polak szykuje się na kolejny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i trzyma kciuki, aby pobić rekord zebranych pieniędzy, sprzed roku. 22 finał WOŚP odbędzie się 12 stycznia 2014 roku, szykujcie portfele!

Jest jednak wiele innych, lokalnych lub ogólnopolskich działań, które pokazują, że Polacy gotowi są pomagać, mają otwarte serca i dużo miłości do bliźnich.

Kilka lat temu dowiedziałam się o „Fundacji Mam Marzenie”. Wolontariusze w całym kraju robią wszystko, aby spełnić marzenia dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. Dzieciaki, aby się otworzyć i opowiedzieć o tym czego pragną potrzebują czasu i poczucia bezpieczeństwa. Wolontariusze odwiedzają ich, spędzają razem czas
i całkiem przy okazji podpytują o marzenia. Dzieci wyobraźnię mają wielką – marzą o wycieczkach, spotkaniach z idolami lub potrzebują sprzętu, który ułatwi im kontakt ze światem i umilą długie tygodnie w szpitalnych łóżkach. Jeśli ktoś chciałby pomóc i „zaadoptować marzenie”, niech koniecznie odwiedzi stronę http://www.mammarzenie.org
i zabiera się do działania.

Ja kilka lat temu spełniłam marzenie 6-letniego chłopca, który marzył o dużej koparce. Bałam się, że chodzi o wymiary 1:1, ale okazała się to zabawka, którą byłam w stanie sama przytachać do siedziby białostockiego oddziału fundacji.

Całkiem niedawno odbył się charytatywny pokaz sukien ślubnych i wieczorowych – połączenie pięknego serca i aparycji. Relację znajdziecie tutaj.

W tym roku moim sercem zawładnęła Szlachetna Paczka. Pierwszym etapem przedświątecznych działań jest zebranie grupy wolontariuszy, która „namierzy” potrzebujące rodziny ze swojej okolicy. Informacje o potrzebach rodzin publikowane są na stronie projektu – www. szlachetnapaczka.pl. Osoby, które chcą wraz z przyjaciółmi wspomóc wybraną rodzinę, zgłaszają taką chęć za pośrednictwem strony internetowej i ruszają do działania. Organizują i mobilizują znajomych, współpracowników, członków rodziny, aby zebrać wszystko co potrzebne. Mnie w tym roku zmobilizował kolega Robert, który bardzo sprawnie i dzielnie koordynował zbiórką. Zaangażowanie było tak duże, że zebranych przedmiotów spożywczych, ubrań, zabawek wystarczyło również dla drugiej rodziny. Poza „suchymi” produktami spożywczymi, Robert czujnie podpowiedział mi czym mogę się jeszcze przysłużyć. Czas świąt bożonarodzeniowych nieodłącznie kojarzy się ze słodkimi wypiekami. Potrzebowaliśmy czegoś trwałego – padło na pierniczki. Bardzo mi zależało, aby były nie tylko smaczne, ale też takie, aby ktoś wiedział, że włożyłam w to dużo serca. Mam nadzieję, że plan się udał. Nie dość, że wszystko zostało zebrane, to jeszcze pięknie popakowane. Hitem tegorocznej zbiórki były domowe przetwory. Nie mówiąc już o zakupie nowej lodówki, która były priorytetem nr. 1. Udało się, dacie wiarę?!

Pierniczków powstało więcej, aby drugą puszkę z ciasteczkami podarować innej rodzinie, której zbiórką koordynuje mój drugi kolega – Darek.

paczka1

paczk2

paczka6

paczka3

paczka4

paczka5

paczka8

paczka10

paczka12

paczka13

paczka14

paczka16

paczka17Wspaniałych mam znajomych, którzy swoim wielkim sercem, zaangażowaniem
i szlachetnością podrywają do działania innych, a leniuszków zawstydzają 😉

Macie jeszcze chwilę do świąt, aby zrobić coś fajnego. Pójdźcie moimi śladami
i podarujcie komuś puszkę własnoręcznie upieczonych i udekorowanych pierniczków. Może starsza Pani z dołu? Dzieci sąsiadów? Ktoś komu podpadliście ostatnio? 😉

Jest to też wspaniały pomysł na podarunki dla najbliższych. Bardzo polecam!

Przepis na pierniczki znajdziecie tutaj a o ich dekoracji tutaj.

Wspaniałej zabawy!

