Obrażalski placek z owocami sezonowymi

placek_owocowy1

placek_owocowy2
Obraził on się ostatnio na mnie, bo nie potraktowałam go poważanie i nie poświęciłam dostatecznej uwagi. Temperaturę produktów zbagatelizowałam. Wyszedł klops- w zasadzie zakalec.
Kolejne podejście nauczyło mnie pokory i należytego szacunku dla placka ucieranego.   Jak wyjdzie jest przepyszny, delikatny i bardzo szybki. Na szczęście nie obraża się na długo i warto pomimo porażki podejść raz jeszcze 😉
Bardzo ważne jest, aby wszystkie składniki „lodówkowe” były w temperaturze pokojowej. Idealne ze wszystkimi owocami sezonowymi. My mieliśmy smaka na maliny i borówki, aby poczuć ostatnie podrygi lata. Wyszło wyśmienite!

 Aby upiec ciasto z owocami sezonowymi potrzebujesz:

– 4 jajka

– 2 szklanki mąki

– ¾ szklanki rozpuszczonego masła, przestudzonego

– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

– 1 łyżka śmietany 18%

– kruszonka: 3 łyżki masła, 3 łyżki mąki, 2 łyżki cukru, 1 łyżka cukru waniliowego

– 250 g ulubionych owoców ( u mnie maliny i borówki mrożone)

Jak to zrobić
Wszystkie składniki na ciasto zmiksuj na gładką masę.  Przelej do blaszki wyłożoną papierem do pieczenia, składniki na kruszonkę zagnieć. Wyłóż owoce (jeśli są mrożone, nie rozmrażaj wcześniej!), posyp kruszonką. Piecz ok 50 minut w 170°C.

placek_owocowy3

