Magiczne ciastka czekoladowe

brownie_owoce1

brownie_owoce2Magiczne, bo znikają w mgnieniu oka, czekoladowe, bo wilgotne z dużą ilością kakao (jak brownie). Nie za słodkie, słodycz daję odrobina bitej śmietany. Idealne na sobotnich gości, którzy u mnie zawsze się zapowiadają, aby zamawić poniższe ciasto 😉

Aby przygotować 10 czekoladowych ciastek potrzebujesz:

– 150 g mąki

– 3 jajka

– 130 ml oleju

– 150 ml mleka

– 1 szklanka brązowego cukru (najlepiej ciemnego)

– 60 g kakao

½ łyżeczki sody oczyszczonej

– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

– 400 ml śmietany kremówki

– 4 łyżki cukru pudru

– ulubione owoce (u mnie maliny i borówki)

Jak to zrobić?

Produkty „lodówkowe” powinny być w temperaturze pokojowej.

Jajka, mleko, olej, cukier brązowy wymieszaj do połączenia się składników.

W drugim naczyniu wymieszaj mąkę, z kakao, sodą, proszkiem do pieczenia. Suche składniki połącz z mokrymi bez przesadnego ich ucierania.

Ja użyłam foremki prostokątnej, wyłożyłam ją papierem do pieczenia i wylałam ciasto. Piekłam ok 45 minut w 170°C, do „suchego patyczka”. Po upieczeniu przestudź i pokrój na kwadraty.

Śmietankę kremówkę ubij z cukrem pudrem na sztywno. Przełóż do szprycy i wyciskam rozetki (równie doskonale sprawdzą się kleksy zrobione przy pomocy łyżki;-)

Ciastka udekoruj umytymi i osuszonymi owocami.

Boskie, boskiejsze, najboskiejsze 😉brownie_owoce3

