Uzależniające rurki z kremem

rurki1 rurki2BLOGER OSTRZEGA!!!
PRZEPIS I SMAK TOTALNIE UZALEŻNIAJĄCY!!! 🙂

Nie planowałam tego kroku, spadło to na mnie z zaskoczenia. Od tego pamiętnego dnia moje życie nie będzie już takie samo….ten pamiętny dzień rozpoczął się jak każdy inny.

Rano kawa, zebranie siły i energii na cały dzień, powtórzenie planu działania. Miejsce i sklep mogłyby być właściwie opisem tysiąca sklepów z prastarej sieci na „S”. Rzut oka i zaświeciły się. Wtedy jeszcze nie miałam pojęcia jak bardzo zmienią moje życie.

Nasze drogi się przecięły, bezpowrotnie!!!! foremki (urządzenia???? w zasadzie sama nie wiem jak je nazwać) do rurek zanim odegrały tak dużą rolę, przeleżały zapomniane przez kilka tygodni. Aż do pamiętnego popołudnia, gdy zapowiedziała się na podwieczorek rodzinka. Nie miałam pomysłu na ciasto. Miałam tylko, te foremki.

Ciasto…hmm…konsystencja dziwna-ani kruche, ani ucierane, nawet cukru nie ma w przepisie. Nie mówiąc już o nakładzie pracy. Ich przygotowanie i wypiekanie (przy 10 foremkach) zajęło mi 3 godziny.

Życie moje zmieniło się po pierwszym kęsie. Tak proste, a tak delikatne. Tak pracochłonne a znikają w sekundę. Tak pyszne a prawie bez cukru 😉

­­­Aby przygotować ok 40 rurek potrzebujesz:

– ok 2 szklanek mąki

– kostka masła (200 g)

– 200 ml śmietany 18%

– szczypta soli

– cukier do obtoczenia rurek

– 400 ml śmietany kremówki

– 2 łyżki cukru pudru

– dodatkowo kilka malin i/lub innych owoców

Jak to zrobić?

Mąkę, szczyptę soli, zimne masło i śmietanę zagnieć na ciasto. Jeśli będzie bardzo kleiste dosyp trochę mąki. Schłodź w lodówce minimum 1 godzinę (u mnie leżakowało całą noc).

Oderwij kawałek ciasta, rozwałkuj i cienki placek. Przy pomocy radełka lub noża podziel je na ok 1,5 cm długie paski. Foremkę do rurek posmaruj masłem i zawijaj pasek ciasta rozpoczynając od najwęższej strony, tak aby każda kolejna warstwa zachodziła na siebie (czy jest to zrozumiałe? ;-). Rurkę z jednej strony obtocz w cukrze. Ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w 200°C przez ok 15 minut na złoty kolor.

Po wyjęciu z piekarnika poczekaj aż rurki przestygną i delikatnie wyciągnij metalową foremkę.

Po całkowitym ostygnięciu rurek, śmietanę kremówkę z cukrem pudrem ubij na sztywno. Każda rurkę nabij śmietaną łyżką, a najlepiej przy pomocy szprycy cukierniczej.

Ciastko zwieńcz malinką!

rurki3BLOGER OSTRZEGA!!!
PRZEPIS I SMAK TOTALNIE UZALEŻNIAJĄCY!!! 🙂

