Mega muffiny ze śliwką

muffiny1 muffiny2

Polując wczoraj na maliny, zauważyłam, że na stoiskach warzywno – owowcowych powoli zaczynają dominować śliwki. Zupełnie przeoczyłam tą zmianę. Ja jeszcze w klimacie typowo letnim (wyczekuję urlopu), nie dopuszczam myśli o zbliżającej się jesieni.  Na drugie śniadanie polecam muffiny (u mnie w wersji mega – mega bo duże i mega – bo pyszne) ze śliwką. Gdybym mniej lubiła sen, zapachem świeżych wypieków przywitałabym rodzinę. Trudno. Zjedzą na podwieczorek 😉

Aby przygotować 10 dużych muffin ze śliwką potrzebujesz:

– 2 szklanki mąki

– ½ szklanki brązowego cukru

– 2 jajka

– 300 g jogurtu naturalnego

– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

– 1 łyżeczka sody

– ½ szklanki oleju

– 5 dużych śliwek

– wiórki kokosowe do posypania

Jak to zrobić?

Tak jak we wszystkich muffinach – mokre składniki wymieszaj (jogurt, jajka, olej), tak samo zrób z suchymi.

Wszystko delikatnie połącz, nie mieszkając jednak niezbyt długo (mogą być grudki. Na końcu dodaj pokrojoną na małe kawałki śliwkę.

Masę przełóż do papilotek (u mnie typu „tulipan”, ale mogą być tradycyjne – wtedy wyjdzie Wam ich więcej). Posyp wiórkami kokosowymi.

Piecz w 180°C ok 25 minut.

Pyszne na drugie śniadanie!

muffiny3

