Tartaletki czekoladowe z owocami lata

bab_czeko4 bab_czeko1

Przepyszne, letnie, mocno mocno czekoladowe, jednak nie za słodkie. Niektórzy są rozczarowani ich nutką goryczy. Ja jednak miałam smaka właśnie na takie połączenie. Jeśli marzycie o słodyczy mlecznej czekolady – wystarczy takiej użyć do kremu lub dosypać znaczną ilość cukru pudru – według upodobań. Gwarantuję, że oszalejecie po pierwszym kęsie 😉

Aby przygotować 9 kakaowych tartaletek potrzebujesz:

– 160 g mąki

– 30 g kakao

– 60 g cukru pudru

– 100 g zimnego masła

– 1 jajko

– 300 ml śmietanki 30% lub 36

– 200 g gorzkiej czekolady

– ewentualnie cukier puder do posłodzenia masy

– 5 łyżek konfitury z czarnej porzeczki

– owoce lata: truskawki, czereśnie, jagody, borówka amerykańska w ilości dowolnej

Jak to zrobić?

Składniki na ciasto kruche szybko zagnieć i włóż do lodówki na min. 1 godzinę. Po tym czasie wyjmij i wylepi (lub rozwałkuj-ja jednak nie mam nigdy tyle szczęścia, aby udało się bez szwanku) foremki, wcześniej posmarowane masłem.

Korpusy babeczek piecz ok 15 minut w temperaturze 190C. Wyjmij i przestudź.

Śmietankę rozpuść wraz z czekoladą w garnuszku z grubym dnem lub w kąpieli wodnej. Delikatnie przestygnięta masą wypełnij korpusy. Pozostaw do ostygnięcia i stężenia masy. Na kremie rozsmaruj trochę konfitury, wyłóż umyte owoce.

Konfitura znalazła się na babeczkach, aby przykleić owoce. Ale miałam też ochotę na szczyptę czegoś kwaśnego 😉 Można też z niej zrezygnować lub użyć innego smaku.

bab_czeko2

