Drożdżówka z truskawkami

drodżówka1 Okres letni przynosi mi coraz częściej debiuty wypiekowe. Po udanych próbach z bułeczkami i foccacią, skuszona intensywnym zapachem truskawek odważyłam się na drożdżówkę (podejrzewam, że będzie doskonała również z innymi owocami).

Uczciwie muszę wspomnieć, że ciasto udało się dopiero za drugim podejściem (pierwsza blacha była takim zakalcem jakiego świat jeszcze nie widział! o zgrozo!). Mam teorię, że spowodowany był mąką z jednej z sieci sklepów…lub….moim brakiem doświadczenia. Wolę myśleć, że przyczyną nie byłam ja jednak.

Szkoda, że zdjęcie nie oddaje zapachu jaki pojawia się w domu podczas pieczenia i przebierania nóżkami, aż choć trochę przestygnie, aby móc w końcu spróbować! 😉

Aby przygotować drożdżówkę z truskawkami potrzebujesz:

CIASTO:

  • 4 szklanki mąki tortowej

  • 4 jajka

  • 1 szklanka mleka

  • 1 szklanka cukru

  • 200 g masła

  • 25 g świeżych drożdży

  • 700 g – 1 kg truskawek

KRUSZONKA:

  • 150 g mąki pszennej

  • 50 g mąki kukurydzianej

  • 50 g cukru

  • 125 g zimnego masła

Jak to zrobić?

Mleko, masło i cukier podgrzewaj (cały czas mieszając) w garnuszku do momentu rozpuszczenia i połączenia się składników. Chwilę przestudź i zmiksuj z jajkami. Dodaj pokruszone drożdże, wymieszaj. Przykryj ściereczką i odstaw na ok 2 godziny w ciepłe, bezwietrzne miejsce do momentu „spienienia się” masy.

Dodaj przesianą mąkę i wyrabiaj przez ok 15 minut ręką lub mikserem z hakiem. Ciasto będzie dość rzadkie, ale nie podsypuj więcej mąki. Przelej do blaszki wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia.

drodżówka2Truskawki umyj, odszypułkuj, wysusz. Ułóż na cieście.

Obie maki wymieszaj, dodaj cukier, masło. Rozcieraj palcami na kruszonkę. Rozsyp kruszonkę na owoce. Ciasto odstaw w ciepłe miejsce na ok 40 minut aż ciasto podrośnie.

Wyrośniętą drożdżówkę wstaw do nagrzanego piekarnika do 180°C przez ok 45 minut, do suchego patyczka.

Ciasto posyp cukrem pudrem i odstaw do ostygnięcia.

Udało się super! Jestem podekscytowana! 😉

