Lekki deser z jogurtem i musem owocowym

Po walentynkowej dawce czekolady należy odpocząć, aby nabrać sił i miejsca na słodkości z okazji Dnia Kobiet (to już wkrótce).

Nie ma nic prostszego niż ten deser. Nie wolno jednak patrzeć na niego z przymrużeniem oka czy z rezerwą, bo jest wyjątkowy. Pyszny i lekki, a przy tym sycący i zdrowy 😉 Polecam go na wyjątkowe okazje.

deser1

deser2

deser3

Aby przygotować 6 pucharków deserowych potrzebujesz:

– 200 g ciasteczek owsianych, pełnoziarnistych (najlepiej gdy przygotowanie osobiście, ja jednak poszłam na skróty i kupiłam;-)

– 200 g jogurtu greckiego (lub zwykłego, gęstego – gdy jesteśmy bardzo przywiązani do swoich aktualnych rozmiarów;-)

– 200 g owoców jagodowych (jagody, maliny, truskawki) – najlepiej gdy są świeże, ale tak samo dobrze sprawdzają się mrożone

Jak to zrobić?

Ciasteczka posiekaj, zmiel, połam na mniejsze kawałki. Ja nie przepadam za konsystencją „piasku”, wolę gdy są kawałki.

Owoce świeże umyj, owoce mrożone rozmroź. Zmiksuj je blenderem na mus owocowy. Jeśli owoce są kwaśne, można dodać odrobinę cukru pudru.

Na dno każdego pucharka wsyp 3-4 łyżki pokruszonych ciasteczek. Wyłóż 3-4 łyżki jogurtu. Na jogurt mus owocowy. Stwórz w taki sam sposób kilka warstw (ich ilość zależy od wielkości i wysokości pucharków lub szklanek).

Wstaw do lodówki na 1 godzinę do schłodzenia.

Gorąco polecam na gorące dni, ale na zimne też 😉

