Gwiazdki z cynamonowego nieba

gwiazdki1gwiazdki2

Dzięki tym gwiazdkom mamy choinkę. Mamy też kilka uśmiechów i miłych życzeń. Prosty prezent, wielki efekt. Uwielbiam obdarowywanie słodkościami. Nie ma osoby, która powiedziałaby, że nie trafiłam z pomysłem. Ważne tylko żeby wiedzieć jakie smaki obdarowywany lubi.

Gwiazdki z cynamonowego nieba kieruję do osób uwielbiających smak kruchego ciasta, cynamon i czekoladę. Idealne połączenie!

Aby przygotować ok 40 gwiazdek potrzebujesz:

– 180 g masła (zimnego)

– 230 g mąki

– 80-100 g cukru pudru (w zależności od oczekiwań poziomu słodkości)

– 40 g mąki ziemniaczanej

– łyżka lub dwie cynamonu

– 100 g mlecznej czekolady

Jak to zrobić?

Wszystkie składniki szybko zagnieć. Ciasto wstaw do lodówki na ok 30 minut. Po tym czasie rozwałkuj na placek grubości ok 6 mm (lub cieńszy, jeśli chcecie mieć więcej ciasteczek. Ja wolę grubsze). Wycinaj za pomocą foremki gwiazdki lub inne ulubione kształty. Układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Mogą być ułożone blisko obok siebie – nie rosną.

Piecz ok 10 minut w 170°C, na złoty kolor.

Kruche ciasteczka przestudź. Rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej. Jeżeli czekolada nie stworzy gładkiej masy, dodaj łyżkę masła. U mnie obyło się bez dodatkowego tłuszczu.

Gwiazdeczki zanurzaj w czekoladzie lub dekoruj pędzelkiem.

Wytrwaj do zastygnięcia czekolady.

Gwiazdeczki jak każde inne kruche ciasteczka przechowuj w blaszanej puszce lub słoiku, a zachowają kruchość przez kilka dni.

Ja połowę zapakowałam w woreczki, obwiązałam wstążeczka i zabawiłam się w przedświątecznego Mikołaja.

